Handelsbetingelser

Salg, levering og retur betingelser!

Her finder du betingelserne for salg, levering og retur.

Generelle oplysninger

PAPAPAPA.dk
Markskellet 55
8920 Randers NV
CVR: 37980269
Telefon: +45 40 5050 34

kundeservice@papapapa.dk

Betaling

Hos PAPAPAPA kan du betale på følgende måde:

  • VISA Dankort
  • Mastrocard
  • Mastercard
  • Paypal
  • Mobilepay

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Fragt

For alle leveringer opkræves der et fast portogebyr på 35 kr. pr ordre. Levering sker indenfor 2 - 6 hverdage. Forsendelser leveres af Post Nord uden omdeling. Det forekommer at vi kommer bagud, pga. travlhed, hvilket ofte resultere i at levering forsinkes 2 - 6 dage yderligere, dvs. i værste tilfælde vil levering kunne tage 4 -12 dage.

For pakker der ikke hentes, debiteres en afgift svarende til de omkostninger vi har haft for at modtage den retur.

Fortrydelsesret

Vi ønsker selvfølgelig, at du skal være tilfreds med dine varer. Fortrydelsesretten er gældende fra den dag du modtog din bestilling.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@papapapa.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller dele af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: ”Plakater”. Da de er skrøbelige af natur, skal disse altid sendes som pakkepost, med forsikring.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 35,- ved brug af vores Returportal.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Specialbestilling af plakater (Hvor vi har lavet tilpasninger til originaldesign – og plakaterne efterfølgende er specialproduceret til dig).
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. brugsretten til en digital kopi af en plakat, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du forsigtigt pakker plakaterne ud af røret. For at afgøre om der er sket skade på plakaterne ved pakning eller under fragten. Ved retur rulles plakaterne forsigtigt sammen og returneres i original emballange (Rør).Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
PAPAPAPA.dk
Markskellet 55
8920 Randers NV
CVR: 37980269

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ingen fortrydelsesret ved erhvervskøb.

Kvalitet af plakater

Alle vores plakater printes på 195g/250g glossy/satin plakatpapir. Variationer i vægt og størrelse kan forekomme. Vi anser op til 4mm i margin som acceptabelt.

Holdbarhed og vedligeholdelse

Plakaterne er beregnet til ophængning indendørs ved stuetemperatur og må ikke hænge i direkte sollys. Sollys skader trykket og plakaterne risikere at miste deres farve. Din reklamationsret frafalder hvis plakaterne er blevet misvedligeholdt, ved fx at være udsat for vand, varme/kulde eller direkte sollys. Vi anbefaler ophængning af plakater sker ved brug af plakat rammer til formålet, således beholder plakaterne bedst deres farve! Plakater der ikke monteres stramt i rammen, har en tendens til over tid, at "falde" sammen eller bølge. Når en plakat bølger i rammen skyldes det at den kun er 1-2 mm tyk men der i en ramme er plads til mere, det gør at plakaten kan "falde sammen". Derfor anbefaler vi altid professionelt monteret plakater i rammer. Dette kan fx gøres ved det lokale trykkeri, hvor de indsætter en skumplade bagved plakaten inden i rammen, dette sikre at plakaten sidder stramt i rammen, og dermed undgår man at den bølger eller falder sammen. Se også vores vejledning til montering af plakater i rammer: monteringsvejledning

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. (Med mindre der er tydelige tegn på misvedligeholdelse).

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
PAPAPAPA.dk
Markskellet 55
8920 Randers NV
CVR: 37980269

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Gældende lovgivning og retskreds

Du skal være fyldt 18 år for at handle på PAPAPAPA.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Bl.a.

  • E-conomic (Bogføring af faktura og evt. kreditnota).
  • Epay/Bambora (Betalingskortindløser).
  • Pakkelabels.dk (Til oprettelse af pakkelabel og track n trace nummer).

Personoplysningerne registreres hos PAPAPAPA og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.papapapa.dk er PAPAPAPA.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@papapapa.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Daniel Due, på daniel@papapapa.dk - Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-05-2018